Central park by bike - Reisverslag uit Manhattan, Verenigde Staten van Familie Buzing - WaarBenJij.nu Central park by bike - Reisverslag uit Manhattan, Verenigde Staten van Familie Buzing - WaarBenJij.nu

Central park by bike

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Familie

01 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Manhattan

Hallo,
Na ff uitgeslapen te hebben en nog eens goed gebruik gemaakt te hebben van het ontbijtbuffet, zijn we de bekende route naar de metro weer gaan maken. Ik moet eerlijk bekennen dat het ontbijtbuffet de eerste dagen lekkerder smaakte als dat we nu de donuts, croissants, vruchtenyoghurts en flakes waarderen. We raken verwend en verlangen alweer naar boterhammen en smoothies met noten als we thuis eten bij het ontbijt:-)

Vandaag stond central park by bike op ons programma. Door NY by bike is een uitdaging, gelukkig hoefden we maar een stukje door de verkeerschaos voor we in central park waren. Een schitterend park, mooi groen aangelegd en dat precies midden tussen de stad en de hoge wolkenkrabbers. Een heerlijk plekje voor de new yorkers om ff te ontsnappen aan de hectiek van de stad, niet helemaal aan de stadse geluiden. Waar we natuurlijk na de ervaring gisteren in city hall park meteen naar zochten, waren de chipmunks. Gelukkig waren ook deze aanwezig, echter minder en niet even dapper als in het andere park. Mijn nootjes zijn niet gegeten door hun helaas.
De route door het park was pittig met de hitte van vandaag door het heuvelachtige landschap, maar zeker de moeite waard. Wat een mooi park! Vele mooie vijvers, fonteinen, wandelpaden etc. Ik zal niet alles verklappen:-)

Daarna weer ff de metro in, we kijken er niet meer van op als iemand luidkeels de metro instapt tussen 2 stations om even aandacht te vragen voor zijn financiële situatie en om hulp vraagt. Ik maak dat in Veldhoven niet vaak mee, maar misschien bus ik te weinig:-)
Na een siësta in ons hotel zijn we naar 5th avenue gegaan, de luxe winkelstraat van NYC waar de celebrities shoppen. Dat moesten we nog ff doen voor we morgen NY gaan verlaten. Na de apple store (wat is het daar druk) kwamen we bij tiffany's. Een bewaker voor de deur, een aan de binnenkant en verder alleen sierraden in vitrines zonder prijzen. We waren al onderweg naar buiten, maar mick moest plassen en zodoende moesten we heel de winkel door naar boven. De liftbediende (ze bestaan echt!) bracht ons naar de 6th floor waar wij naar het toilet gingen. Waar de winkel van kan bestaan vraag je je af, ik heb nauwelijks klanten gezien en degene die er waren zaten in luxe fauteuils te wachten op....
Lois Vuiton, Yves Saint Laurent en Marc O'Polo hebben we daarna maar ff overgeslagen:-)
Nike town was wel weer een super leuke shop en we moesten nog ff naar I love NY voor Tessa's laatste souvenirs. Daarna een heerlijk hapje gegeten in het Europa cafe, een goede keus bleek achteraf. Ik heb een heerlijke salade zelf naar keus kunnen laten samenstellen met Tessa en Mick zat aan de pizza terwijl Nico een rijst gerecht koos
waarvan je zelf de ingrediënten en saus kon aanwijzen waarna het bereid werd. Voor ieder wat wils dus.

Daarna naar het museum discovery times square gegaan, waar Tessa helemaal enthousiast werd (voor het eerst dat dat gebeurd in een museum:-) We kregen allerlei attributen te zien uit de film de hunger games. Alle kostuums, de gebruikte spullen en maaltijden, de nagebouwde treincoupes etc, het was er gelijk. Na wat laatste momentjes times square hebben we toen echt afscheid genomen van Manhattan en zijn naar ons hotel gegaan voor een rustige laatste avond voor we morgenvroeg vertrekken naar San Francisco.

Funny momenten:
In central park liet een vrouw haar konijn uit?!

Voor central park zagen we hoe een paard voor een koets te eten kreeg. Na elke hap doken zeker 20 duiven zijn emmer in om een hapje mee te pikken. Het paard loste dat op door met zijn hoef er tegen te schoppen voor elke volgende hap, lol

Minder funny moment:
Vandaag ontdekt dat mijn ticket naar SF niet op Vlemmings staat maar op Buzing, dat klopt niet met mijn paspoort dus dat gaf ff wat moeite om het om te laten zetten, maar gelukkig zag ik dat vandaag nog op tijd en is het nu geregeld en kan ik met de familie mee vliegen:-)

• 01 Augustus 2015 - 04:20

Ivonne :

Klinkt of jullie hele leuke en enerverende dagen in new york gehad hebben.
    Ben super benieuwd naar de verdere verhalen en foto's.
    Toch maar niet bezweken voor een louis futon?
    Ik vind ze zelf eerlijk gezegt niet eens mooi

• 01 Augustus 2015 - 21:35

M&M:

Hoi hoi , jullie blogs gevolgd te hebben is NYC voor jullie geweldig geweest. Op naar de volgende!!!