Een nieuwe stad - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Familie Buzing - WaarBenJij.nu Een nieuwe stad - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Familie Buzing - WaarBenJij.nu

Een nieuwe stad

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Familie

03 Augustus 2015 | Verenigde Staten, San Francisco

Verhuisd naar San Francisco

Gisteren een binnenlandse vlucht gemaakt via Minneapolis naar San Francisco. Het ging voorspoedig en rond etenstijd zijn we geland en konden we de huurauto ophalen. Tot nico’s grote ergernis vertelde de jongen bij de verhuur dat we een roze auto zouden krijgen, daar baalde hij wel van. Achteraf bleek het een grapje:-)

We wilden meteen even wat eten ergens en zochten een winkelcentrum op. Een typisch amerikaans winkelcentrum met voor ieder wat wils te eten. Nico en ik haalden wat eten bij de panda express, lekker nasi met kung po kai en nog twee bijgerechten. Tessa koos voor de kippenvleugels en Mick haalde een broodje salami bij de Subway. Voor ieder wat wils en op een centraal plein konden we alles gezamenlijk opeten. Daarna moesten we natuurlijk ff kijken wat er allemaal was en dat duurde uiteindelijk tot sluitingstijd, maar toen waren we dan ook twee paar nike’s en een rugzak rijker. Daarna snel ons hotel opgezocht en vroeg gaan slapen want in San Francisco is het drie uur vroeger, we hadden er een lange dag opzitten.

Vandaag waren de kids erg vroeg wakker, wrs het tijdsverschil van 3 uur. Eerst maar ontbijt gescoord bij een supermarkt en daarna San Francisco in voor een parkeerplaats. Dat bleek een kostbare hobby, 45 a 50 dollar vragen ze voor een dagje parkeren. Na ff zoeken bemachtigden we een gratis plaats voor op de zondag…een mazzeltje.

We zijn gestart met een fietstocht over de Golden Gate bridge. Het uitzicht was grandioos. De fietstocht ging prima, toch meer genieten bij een temperatuur van 20 graden als tijdens de hitte bij de fietstocht in NY. Na vele fotostops en een picknick hebben we de fietsen weer ingeleverd en zijn we doorgewandeld naar fisherman’s wharf.

Daar hebben we groepen met zeehonden zien zonnen op houten vlotten op zee. Hele groepen lagen gezamenlijk te zonnen en waren superlui. Heel af en toe wilde er een nog comfortabeler liggen en werd er wat geduwd onderling, verder lagen zij allen voor pampus.

We hebben onze ogen uitgekeken bij de speciale winkels daar. Zo was er oa een winkel voor linkshandige mensen, een magneten winkel, een badzout winkel, een grappige sokkenwinkel en een winkel met hebberijen voor hondenliefhebbers en talloze snoep en chocolade winkels, de een nog leuker als de andere. Tussen het snoep vonden we doosjes met meelwormen en insekten, niet meer levend maar ze uitproberen ging me toch te ver. Op de groenteafdelind van de supermarkt zagen we grote platten cactusbladen, we vragen ons af waar men dat toch voor gebruikt? We hebben een flinke pauze gehouden bij rainforest cafe tussen de olifanten en apen. Lekker even ge-appt met de familie thuis, want we hadden even wifi!

Grappig was vandaag dat we stonden te wachten op een verkeersregelaar die duizenden mensen een druk verkeerspunt over moest loodsen en dat midden over het kruispunt langs hem af een zwerver opgefokt langskwam met zijn volle boodschappenkar spulletjes. Ook hier zie je weer opmerkelijk veel zwervers.
Ook lollig was de autorit naar het hotel. De wegen lopen erg steil omlaag en omhoog, af en toe krijg je echt het achtbaan gevoel te pakken en maken we er zelf de bijbehorende geluiden bij…ahhhhh!!! Persoonlijk vind ik het iets minder fijn (het zal mijn hoogtevrees zijn) dat je soms na een steile helling een stopbord tegenkomt en dat je met de nieuwe huurauto in zijn achteruit weer er vanaf mag.

• 03 Augustus 2015 - 08:12

Jackeline:

Hej ,

Wat super weer! Jullie doen echt super leuke gave dingen!

Ennnnuuuhhh Mick, de Subway rules!

• 03 Augustus 2015 - 10:06

(o)ma:

Wat een spannende uitstapjes hebben jullie,maaar in Nijkerk hebben ze bij AH ook meelwormen en gefrituurde krekels en sprinkhanen. Dus voor het geval dat jullie er per ongeluk aan verslaafd raken???

• 03 Augustus 2015 - 18:55

Marc:

Hey daar is ik weer... Met de kermis een ander dag/nacht ritme hier in huis, en weinig op de computer. Maar... ik heb even teruggelezen. Over de laatste dag in NY en de eerste twee in SF. Wel twee typische, maar erg verschillende Amerikaanse steden.
    Nico voor DE Apple-store, ja dat moet je even vastleggen. Die is 24/7 open hè! Ik stond er ooit 's-nachts om 5 uur...
    En al meteen de Golden Gate gedaan. Leuk! Bij helder zicht dus, want hij verdwijnt soms in de wolken. Stonk het niet bij die zeehonden? Dat hoor ik vaak.
    Wel even gas geven ja in de straten van SF. Wielen los van de straat zoals in politieseries als Kojak en Starsky and Hutch haha.
    Het beroemde tramritje zal ook nog wel op jullie programma staan.
    Veel plezier nog daar!
    Gr, Marc

• 03 Augustus 2015 - 21:04

Esther:

Geweldige stad San Fransico! Hoe lang zijn jullie daar in de buurt?
    Mijn eerste vakantiedag zit er ook op met kraamvisite en daarna aan een meer in Meerssen gezeten met de kids. Heerlijk weer!
    Blech :( al die insecten zijn niet mijn ding hoor!