Monument valley - mooie uitzichten & luxe hotel - Reisverslag uit Kayenta, Verenigde Staten van Familie Buzing - WaarBenJij.nu Monument valley - mooie uitzichten & luxe hotel - Reisverslag uit Kayenta, Verenigde Staten van Familie Buzing - WaarBenJij.nu

Monument valley - mooie uitzichten & luxe hotel

Door: Nico

Blijf op de hoogte en volg Familie

15 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Kayenta

Vanochtend lukte het wel om van de wekker wakker te worden - 7:30u. Dat was vroeg! Na een snel ontbijt in het hotel - toast plus koffie en thee waren we op tijd op weg. We hadden een lange rit voor de boeg.
Na diverse tussenstops voor bij te tanken, zowel de auto als wij (koffie & thee ;-0) kwamen we halverwege de middag aan in monument valley. De kinderen hadden zich prima vermaakt met spelletjes op de iPad met af en toe een verplichte blik naar buiten als het echt moest van papa ;-)
Monument valley is echt mooi, wat een schitterende rotsen. Ze zijn gigantisch groot, bijna niet te bevatten. Komt niet over op de foto's, maar een rondje lopen rond de basis zou zeker enkele uren kosten.
We startten bij het visitor center - die zit standaard bij alle nationale parken hier. Super handig en lekker commercieel. Je krijgt meteen een indruk van wat er te zien is en kunt leuk slagen voor een aandenken, vooral leuk voor de kids. Die hebben al de nodige op zak!
Na het visitor center zijn we een stuk de valley road afgereden. Wat een avontuur, dit is volledig off-the-road. En best wel ruig, vol met kuilen en hobbels. En stof. Heel veel stof. Alle auto's zien er hetzelfde uit die terugkomen - allemaal terra cotta kleur, haha!
Wij hebben niet heel de route gedaan, die is 25km. We hebben tot de 3 sisters gereden en daar een paar onvergetelijke momenten vastgelegd.
Daarna terug gehobbeld naar de doorgaande weg en met 65 MpH naar het hotel gereden - na nog meer tussenstops. Onder andere bij mexican hat, een kleine maar bizarre rots formatie, waarbij de bovenste rots balanceert op kleinere rotsen, kijk maar naar de foto!
Eenmaal bij het hotel werden we omarmt door luxe. Wat een geweldig gaaf hotel, in the middle of nowhere. Mooie kamer met pepermuntjes op het dressoir, maar het zwembad spant de kroon. Groot, inclusief spa pool & workout ruimte. Die laatste is vooral door de kids gebruikt, ik heb vakantie :-). De kids konden mooi wat energie kwijt op die manier, want die hadden heel de dag in de auto gezeten en nauwelijks gewandeld. Maar eerst aten we nog een hapje aan de overkant - een van de lekkerste burgers ever. Ik had bison beef, Suus & de kids grass fed beef burger.
Bij het hotel zijn veel hagedisjes te zien - leuk! En 's avonds zagen we veel sprinkhanen, ook hele grote. Ook gaaf!
De kids zwommen tot 22u, toen ging het zwembad dicht. Nu zijn we in relax mode op de kamer.
We genieten volop!

• 15 Augustus 2015 - 08:10

Jackeline:

Wauw, je zegt het komt niet over maar, jemig wat indrukwekkend vanaf de foto alleen al!
    Jullie hebben en al super veel mooie plekjes geizen! Go go go....I