San Diego Sea world & la jolla - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Familie Buzing - WaarBenJij.nu San Diego Sea world & la jolla - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Familie Buzing - WaarBenJij.nu

San Diego Sea world & la jolla

Door: Suus

Blijf op de hoogte en volg Familie

21 Augustus 2015 | Verenigde Staten, San Diego

Yesterday was "The Day", lang naar uitgekeken en eindelijk was het zover....zwemmen met dolfijnen stond op het programma.
Dit was o.a. een lang gekoesterde wens van Clara (Nico's moeder) die het helaas niet meer mee mocht maken. Daar hebben wij van geleerd en vandaar dat we deze wens van onze bucketlist vast af wilden gaan tikken, met gelamineerde foto's van Clara en Kees mee in onze wetsuit....je weet maar nooit of ze het mee beleven....

Dolfijn Kelly, geboren te seaworld in 2009, kwam met ons kennismaken. Na aaien, knuffels en kusjes en vele foto's mochten we om beurten haar wat laten doen. Tessa mocht haar laten niezen, Mick liet haar een rondje dansen en ik mocht met haar wandelen terwijl ik haar vinnen vast had, met een ronde dansje op het eind. Het gaafste was een eindje met haar zwemmen. Een arm over haar rug, de andere achter haar vin, zo trok ze je voort....machtig!!! Een onvergetelijke ervaring. Mick wil dit absoluut nog een keer meemaken en wil trainer worden, zei hij.

De rest van Seaworld verraste ons. De orca show was erg leuk en er was een erg leuke show over huisdieren, variërend van katten en honden tot eenden, varkens en kangoeroes. Verbazingwekkend wat ze de dieren kunnen leren met veel geduld. Ik wist bv niet dat katten hangend aan hun poten aan een touw met de rug naar beneden nog konden klimmen en dat varkens getraind kunnen worden een heel parcours af te leggen.
We hebben veel gelachen bij het garra rufa bassin, oftewel de knabbelvisjes. Je mocht er je handen insteken en vervolgens werd je belaagd door vele kleine visjes die aan je huid gingen knabbelen. Het is ff wennen, je gaat er niet lekkerder van ruiken maar gezegd wordt dat het goed voor je huid is.... Bijzonder grappig!

Vandaag zijn we wat wezen shoppen in San Diego. Een mooi modern winkelcentra met outlet winkels, erg sfeervol. Daarna zijn we doorgereden naar la jolla waar we aan het strand hebben geluierd. De kids vermaakten zich met zeewier vangen, de stroming was te sterk om echt te zwemmen. Meters zeewier, steeds verschillende soorten werden gevangen. Wij zijn voornamelijk bezig geweest met foto's maken en filmen, zo mooi is het daar. Pelikanen vliegen af en aan en op een groot rotsblok in zee probeerden zeehondjes te komen zonnen. Dat is niet zo heel eenvoudig want ze kunnen niet goed klimmen. Er wordt op een bepaalde plek gewacht op een hoge golf zodat er kans is dat ze op hun buik kunnen landen op het blok. Is de golf te zacht vallen ze er af, zwemmen dan onderwater terug en wachten op de volgende hoge golf. Heerlijk op dat vanaf het strand te bewonderen, lui op mijn handdoek....
Na een snel hapje eten zijn we er terug gekeerd om nog te zien hoe de zon onder ging en hoe de zeehondjes aan land kwamen om daar tussen de meeuwen en peilkanen te gaan slapen. Wat zijn ze schattig!!

• 21 Augustus 2015 - 10:59

Esther:

Een geweldige ervaring lijkt me. Niet alleen mooie foto's van jullie met de dolfijnen, maar ook van de kids aan het water! Wow.
    En wat bijzonder dat Clara en Kees er op die manier ook bij mochten zijn.
    Lieve groetjes, Es