San Francisco - Alcatraz - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Familie Buzing - WaarBenJij.nu San Francisco - Alcatraz - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Familie Buzing - WaarBenJij.nu

San Francisco - Alcatraz

Door: Suus

Blijf op de hoogte en volg Familie

04 Augustus 2015 | Verenigde Staten, San Francisco

Weer vroeg wakker vandaag, dat tijdsverschil en giechelende kids voor 7 uur 's ochtends wennen nooit:-)
Gelukkig moesten we vroeg op want er stond een bezoek aan alcatraz op het programma en de tickets voor de boot waren al voor 8:45 uur. Alcatraz was erg boeiend om te beleven. Met een koptelefoon met Nederlandse teksten werden we rondgeleid en op de hoogte gebracht van het reilen en zeilen destijds in de gevangenis. Je kunt je op deze zonnige dagen met vele toeristen in de gevangenis bijna niet voorstellen hoe het er was in donkere koude winterdagen eenzaam en alleen aan het wachten tot de dag verstreek. De gevangenen keken uit op San Francisco wat elke dag een kwelling betekende vanwege de vrijheid die zij moesten missen. De celblokken zijn erg klein en bestonden uit toiletpot, bed en hangkruk met tafelblad. Nadat de gevangenis is opgeheven hebben de indianen het bezet, zij wilden aandacht voor het feit dat Amerika hun was afgenomen en een plek claimen voor hun cultuur. Na anderhalf jaar zijn ook zij van alcatraz verdwenen. Nu is alcatraz een van de grootste trekpleisters van SF.
Op de terugweg zijn we nog even gestopt bij Fisherman's wharf waar 's ochtends vroeg de zeehonden zich al verdringen om een goede plek te bemachtigen om lekker te zonnen op een vlot. Iedere dag vertoeven zij daar, lekker lui en relaxed. Wij konden er niet genoeg van krijgen en hebben vele foto's en films gemaakt.

Na alcatraz wilden we met de cable car, helaas was het daar zo druk dat we verder gewandeld zijn naar Lombard street. Wat een leuke straat! Lombard street is een hele lange laan, maar het stukje wat iedere toerist wilt zien kenmerkt zich door veel groen en vooral veel bochten. Het is maar een klein hellend stuk, maar super sfeervol en uniek. Het is er continu druk met toeristische wandelaars en auto's die het willen ervaren.

Vervolgens hebben we de bus genomen naar Financial district, waar we nog hebben gegeten bij starbucks en geshopt hebben bij Macy's, Victoria's secret, Nike etc.

's avonds gegeten bij een winkelcentrum en nog wat boodschappen gedaan bij Target. Je raakt niet uitgekeken hier in de gigantische supermarkten. Helaas realiseer ik me dat mijn koffer te zwaar gaat worden als ik alle amerikaanse produkten ga uitproberen, dus met pijn in het hart heb ik de zebra regenboog cakes maar laten liggen:-)

Byzonder moment vandaag: We wandelden voorbij een filmploeg die modellen aan het stylen waren die gefilmd gingen worden midden in de drukte van San Francisco. Leuk om te zien hoe dat gebeurt.