Zwervers, New yorkers en celebrities - Reisverslag uit Manhattan, Verenigde Staten van Familie Buzing - WaarBenJij.nu Zwervers, New yorkers en celebrities - Reisverslag uit Manhattan, Verenigde Staten van Familie Buzing - WaarBenJij.nu

Zwervers, New yorkers en celebrities

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Familie

27 Juli 2015 | Verenigde Staten, Manhattan

New york is overweldigend! Wat me bij bleef van onze nachtelijke rit van het vliegveld naar het hotel, is toch wel m.n. het aantal zwervers dat New york telt. Ook de lucht in de metro lift maakte veel indruk....inademen.....vasthouden en pas als de deuren weer open gaan opnieuw ademhalen...pfft wat een stank!
Gelukkig ziet alles er na een nachtrust en een lekker hotelontbijt weer mooier uit.
Vandaag Times square bezocht en vanuit daar een rit gemaakt met "The ride", hilarisch! Je zit op een soort tribune direct voor het raam van de bus zijwaarts, dus face to face met alle new yorkers buiten de bus. Voor ons een nieuwe ervaring, maar voor vele van hen ook. Je voelt je net een BNY-er (bekende new yorker:-) Mensen kijken, lachen zwaaien en fotograferen en filmen je tijdens een rit met The ride!
Ook hebben we een wandeling gemaakt door chinatown en little Italy. Heel bijzonder om te zien dat de chinezen hier hun eigen gemeente hebben in de wereldstad, het gaat er gemoedelijk aan toe. Iets minder gemoedelijk was de demonstratie van de Tibetanen die we zagen onderweg voor het consulaat van china. Er werd door een protestmars aandacht gevraagd voor de situatie in Tibet. Pal erlangs staat dan weer een groep mensen op straat yoga oefeningen te doen op rustgevende muziek....die nauwelijks te horen was door het geschreeuw uit de megafoon 3 meter verderop.
's Avonds een hapje gegeten bij Mac donalds, een belevenis op zich in New York. Een tafeltje verder ging een gehandicapte zwerver zitten, zonder eten. Aangezien we ons slecht aanpassen aan de amerikaanse hoeveelheden hadden wij van alles over en wat doe je dan....Haha....het werd een interessante maaltijd. Er was net een familie aan zijn tafeltje erbij geschoven en die keken met grote ogen toe hoe er gegeten werd. Al staande tegen een spiegelmuur at hij alles met smaak op en gooide regelmatig wat restjes terug naar de tafel. In de wachtrij bij het toilet werd me verteld dat ik bescherming moest zoeken, door een engelse negerin zwerver. Waarvoor dan, vroeg ik haar. Tegen spiegels, overal zit wat in en God zal het omhoog houden, was haar antwoord. Ik had moeite het te begrijpen, het zal de jetlag zijn...haha...en ben maar snel een gesprekje aan gaan knopen met de andere Nederlandse die achter haar stond en ook probeerde haar netjes te ontwijken. New York is leuk, maar geef mij de wachtrij van de mac in holland maar!
Vanavond nog even over times square gewandeld. Inmiddels gaf Tom Cruise een promotie voor zijn nieuwe film. Een heel gebeuren, de pers was aanwezig, duizenden fans en vele celebrity.
Nog even in de petten winkel rondgeneusd, van plafond tot vloer gevuld met voorraden petten in allerlei merken en kleuren. Het kiezen wordt nog moeilijk voor Tessa:-) Daarna nog de m&m store bezocht en natuurlijk de bekende selfie gemaakt voor de buizen gekleurde m&m's. Te leuk!! En nu lekker naar bed, er zijn nog heel wat uurtjes slaap in te halen aangezien we allen om 6 uur wakker waren.

• 28 Juli 2015 - 07:01

Ivonne:

Fijn dat jullie een goede reis gehad hebben. Leuke foto's en verslag.
    Geniet lekker daar!
    Grt, ivon

• 28 Juli 2015 - 07:08

Jackeline:

Hoi,

Kortom jullie hebben een geweldige start gehad!
    Leuk dat ik kan meegenieten.

NJOY

Gr Jackeline

• 28 Juli 2015 - 15:03

(o)ma:

Sjonge, wat ziet er alles indrukwekkend uit en wat fijn dat wij het zo kunnen volgen. We zijn nu al benieuwd naar de volgende aflevering.
    Veel plezier verder.

Gr. papa en mama.

• 28 Juli 2015 - 18:54

M&M H&T :

Zoals gelezen en gezien een goede start. Fijn dat jullie een goede reis hebben gehad. Er zullen wel veel indrukken op jullie afkomen daar in New York. Vraag van H&T of er ook zwerver honden in NY zijn???? We wachten op jullie vervolg blog..
    Groetjes M&M

• 28 Juli 2015 - 21:58

Esther:

Gezellig hoor om met jullie op afstand mee te kunnen reizen!
    New York ben ik nooit geweest en USA al weer lang geleden.
    New York staat nog wel op m'n verlanglijstje, maar dat zal nog wel even duren.
    Zo kan ik met jullie foto's vast een glimp opvangen.
    Het is een mooi en veelzijdig land met vele tegenstellingen.
    Geniet lekker van deze mooie, bijzondere reis samen.

Veel groetjes van ons voor jullie x
    Esther, Anthony, Juma & Kayla

• 28 Juli 2015 - 23:48

Marc:

Hey BNY-ers,

Leuke 1e dag hebben jullie gehad! Nog 4 te gaan daar, toch? Die heb je zeker nodig daar. Zoveel te zien, en te shoppen in NY. Sommige dingen die je schreef, zoals de stank in de metro en de vele zwervers kan ik me niet meer herinneren. De stank wellicht nu door de warmte. Zwervers wel wat gezien, maar ook niet overdreven veel. Zoek ook af en toe de rust op, zoals het parkje naast de Manhattan Bridge waar vele chipmunks rond lopen. Al een hotdog gegeten op de hoek van de straat?
    Heel veel plezier daar!
    Greetz, Marc