Yosemite, Death Valley en Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Familie Buzing - WaarBenJij.nu Yosemite, Death Valley en Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Familie Buzing - WaarBenJij.nu

Yosemite, Death Valley en Las Vegas

Door: Nico & Suus

Blijf op de hoogte en volg Familie

10 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Las Vegas

Lake Tahoe - Yosemite

Onderweg naar Yosemite zagen we 2 herten onderaan de snelweg zoeken naar eten, gaaf!
We maakten een fotostop @mono lake. Vanwege de droogte staat het water er laag. We wandelden over de poreuze grond erheen. Supermooi daar! We zagen er bijzonder mooie vogels. Op een informatie bord komen we er iets later achter dat het een “peter la tourette” betreft, lollig!

We naderden Yosemite en blijven fotostops maken zo mooi is het er. We zien opeens mini chipmunks die o zo snel zijn. Ze zijn maar een kwart zo groot als de eerder al gespotte chipmunks. Even later moeten we plots stoppen vanwege een hert op onze weg, wauw wat gaaf!
Moe en hongerig komen we na even zoeken (grrr lastig zonder GPS ontvangst) aan bij Cedar lodge waar we 2 nachten verblijven. Gelukkig is er een restaurant en kunnen we meteen na de maaltijd het zwembad inspringen, heerlijk. De nacht is heet, het koelt hier ’s avonds niet af.

De volgende ochtend vertrokken we vroeg naar Yosemite want we wilden klimmen naar Vernal Fall en dat het liefst niet in de hitte. Het is een hele klim, but we did it! Vanwege de droogte zijn vele watervallen al opgedroogd, deze doet het goed. Overal om ons heen hoorden we de hele dag Nederlands spreken en ook Frans.
Klimmen maakt hongerig dus we nemen de shuttle bus terug naar de auto en haalden onze koelbox met lunch en gingen eten in de picknick area. Daar aangekomen waren we allereerst verrukt over het feit dat de chipmunks er ook weer zaten. We hebben tijdens de maaltijd echter met ze moeten vechten om ons eten te behouden:-) Ik begreep opeens veel beter waarom donald duck zo boos wordt op knabbel en babbel. Ze zijn best wel brutaal en licht agressief. Toen onze kids klein waren en we gingen bbq-en, tekende ik met stoepkrijt een grote cirkel om de bbq waar zij uit moesten blijven en dat werkte prima. Mick tekende met de selfie stick ook een cirkel, maar chipmunks opvoeden bleek echter niet zo eenvoudig:-) Pffttt!

Met de shuttle bus hebben we nog enkele stops gemaakt, uiteraard bij half dome en El Capitan. Bij een vd stops ontdekte ik aan de overkant een wild hert in het bos. Ik liep erheen en er bleek ook een jong bij te zijn. Ik mocht er tot mijn verbazing met Nico vlak bij komen om ze te fotograferen, heel bijzonder!
In de souvenir winkel hebben we nog even een verkeersbord gekocht, een geel vierkant met een beer in Yosemite erop….zo cool!
We hebben onze eerste familie pizza op vandaag. Half peperoni tomaat, half kip ananas….heerlijk!
De kids gingen thuis uiteraard meteen weer naar het zwembad terwijl Niek en ik ervoor kozen ff naar de beek te lopen en een drankje te nemen in het restaurant. Nu maar weer vroeg naar bed want morgen staat ons een lange rit te wachten door death valley (ieks) naar Las Vegas! Jullie moeten ff wachten op nieuwe verslagen want we hebben hier nog geen bereik.

——

Zaterdagochtend zijn we op tijd opgestaan om de lange tocht naar Vegas te doen. Aangezien ik (Nico) ook nog het gekke plan had om een stuk van death valley mee te pikken, zou de tocht alleen maar langer duren. Dus de wekker rinkelde iedereen om 7:15u wakker, om 8:00u zaten we in de auto, papa en mama voorzien van thee en koffie, de kinderen van water.
Na een wederom adembenemende tocht door Yosemite kwamen we na 2 uur rijden op de highway. In Yosemite kwamen we nog langs Tenaya lake, een schitterend meer met helemaal vlakke waterspiegel. Dus schitterende reflecties van de bergen er omheen. Daar konden we echt niet voorbij rijden zonder wat foto’s te nemen!

Na enkele uren door een verlaten landschap gereden te hebben, hebben we even getankt en de kids voorzien van en ijsje en toen snel weer door. Rond 14:00u kwamen we bij Toponah (of zoiets), een dorpje midden in de verlaten woestijn, met een onverwacht groot tankstation incl. supermarkt, burger king en subway. We hebben hier heerlijk geluncht en even kort wat berichtjes gestuurd over de gratis wifi. Toen weer verder, na enkele uren de gevreesde death valley in. Wat een verlaten landschap, ook bijna geen auto tegen gekomen. Record temperatuur was 108F (43 graden), ongelooflijk warm. We wilden nog netjes onze park pas laten zien bij het checkpunt maar zelfs dat was gesloten - helemaal in stijl ;-)

We zagen nog ezels lopen in het dorpje Beatty - wilde, erg lief!
De kids vermaakten zich prima op de achterbank, met leuke liedjes draaien en zingen. Hoogtepunt was Mick’s invulling van ‘Maybe’, we hebben genoten! Tessa had onze drinkbekers voorzien van leuke & lieve teksten.

Rond 19:00u kwamen we aan in de bewoonde wereld van Las Vegas. Even minimaal uitgeladen, want morgen stappen we over van hotel. Met gemengde gevoelens, want de hotelkamer is helemaal wauw! Het is een dubbele kamer met 2 badkamers - wat een luxe na al die 1 kamer hotelletjes. We gaan er niet teveel aan wennen ;-)!
Na ons dinertje bij de panda express (jammie!) reden we in het donker terug naar ons hotel. Wat een overdaad aan licht reclames, maar ook aan palmbomen en mooie auto’s. Tessa zei dat het haar erg aan Tenerife deed denken, vooral omdat het ’s avonds nog zo lekker warm is. Heel sfeervol allemaal.

Eenmaal bij het hotel riep het zwembad wel erg hard naar onze kids. Het is tot middernacht open - dus ze zijn nog even zwemmen - het is 22:30. Echt vakantie!!!

——

Zo, vandaag onze eerste echte Vegas dag beleefd - en wat een ervaring! De kids zijn de dag begonnen met uitslapen (en wij dus ook!), daarna hebben ze het record snel ontbijten verbroken omdat ze nog wilden zwemmen voordat we uit gingen checken. We stapten vandaag over van hotel, naar het Excalibur, met als thema ‘kasteel’. Nadat ze uitgezwommen waren even snel de ijsjes opgemaakt uit de diepvries en toen op naar het premium outlet centrum. De auto konden we daar gelukkig overdekt parkeren, want die in de zon laten staan is op z’n zachtst gezegd minder aangenaam. Het is hier zo’n 40 graden. Niet veel minder dan in death valley dus.
Na heerlijk geshopped te hebben, zijn we gaan inchecken bij ons hotel. Het was zo groot dat we weg moesten vragen waar we konden inchecken. We werden daarbij door de suppoost getrakteerd op een geneuried Wilhelmus, nadat hij gevraagd had waar we vandaan kwamen. Lachu!
Onderweg na de balie hebben we ons verbaasd over de afmetingen van het casino hier. Absurd groot, niet te bevatten. En overal eromheen winkeltjes en restaurants. Elk hotel heeft op een hogere verdieping nog een food court, zodat er keuze is voor iedereen. Het is eigenlijk totaal niet nodig om naar buiten te gaan, want alle hotels zijn ook nog ’ns onderling verbonden. Per monorail of loopbrug. Ze houden de mensen het liefste binnen, zodat ze daar het geld spenderen.
Na het eten zijn we een lange broek aan gaan doen, en hebben we ons gehuld in onze nieuwe aankopen: Tessa een nieuwe tas, Mick met z’n nieuwe Nike’s en nieuw adidas sport vestje, en Nico met z’n nieuwe t shirt & horloge. Suus had ook nog leuke nieuwe spullen (sierraden en tas), maar die bleven nog even op de kamer.
Al lopend door de casino’s en shopping malls in de hotels kwamen we ook langs een arcade hal. Mick is hier helemaal dol op. Hij heeft een feilloos gevoel om gratis te kunnen spelen - het duurde niet lang of hij zag zijn kans en viste in 2 beurten 2 ballen uit een grijp automaat. Typisch Mick! Ook scant hij de hele tijd op muntjes en tickets uit de gokautomaat - en vond op die manier al weer 1 dollar en 3 cent. We hebben onze eigen Guus Geluk bij :-) !
Via de Herley’s chocolade winkel van 2 verdiepingen overgestoken en belandt bij de M&M store - ja die hebben ze hier ook een! En mooier dan in NYC.

Na lang shoppen na middernacht terug belandt op de hotelkamer. De kids slapen nu (denk ik) en eindelijk kunnen we op de wifi weer bloggen! Dus geniet van de foto’s, tenminste ik hoop dat het uploaden lukt!

Zo, we hopen in een lekker laat ritme te komen, want overdag is het veel te heet om buiten te zijn. De kids zullen de dag wel willen beginnen met zwemmen, het zwembad hier is een beleving op zich!

Tot snel!

• 11 Augustus 2015 - 00:21

Marc:

Hey hallo daar in gok- en showstad Las Vegas! Wat een verschil moet dat zijn met de mooie natuur van Yosemite. Maar natuurlijk allemaal Leuk eens live te zien. De strip. Met alle shows bij die mega hotels en al die lichtreclame. Het zal overweldigend zijn. Je kunt natuurlijk je vakantie daar gaan terug verdienen :-) of opnieuw met elkaar trouwen, ook hip! De 8-baan op het dak van een hotel moet ookmgaaf zijn. Genoeg te doen en beleven daar. Geniet er lekker van!
    Wij ondertussen in Mallorca aangekomen. Kan zijn dat het lezen en reageren op jullie blog berichten iets gaat vertragen, maar we blijven jullie volgen, ook vanaf dit eiland!
    Net lekker lang zitten tafelen met heerlijke wijn van het eiland op een zwoele 1e avond, dus dat gaat ook hier helemaal goed komen.
    Have fun there! Viva Las Vegas!
    Adios van ons 3e!
    Marcus