Bryce canyon - Reisverslag uit Cannonville, Verenigde Staten van Familie Buzing - WaarBenJij.nu Bryce canyon - Reisverslag uit Cannonville, Verenigde Staten van Familie Buzing - WaarBenJij.nu

Bryce canyon

Door: Suus

Blijf op de hoogte en volg Familie

14 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Cannonville

We begonnen de tocht door Bryce al goed, net voor de ingang troffen we drie herten in de berm van het aangrenzende bos. We zijn gestart bij sunset point. Van daaruit starten we onze wandeling, langs navajo trail en queens garden, tot aan sunrise point. We wisten dat het een flinke wandeling zou worden, dus we waren goed voorbereid met allen de bergschoenen aan, veel water bij en lunch. Het eerste uur daalden we af door ontzettend mooi rotsachtig gebied in een terra cotta kleur. Vele verschillende rotsformaties, prachtig. Daarna kwam er een vlak stuk, waar we makkelijker konden lopen, al is alles langs een flinke afgrond (niet mijn favoriet:-) Het laatste stuk konden we kiezen of we "wallstreet" namen of "two bridges". We gokten erop dat wallstreet vast veel hoge rotsformaties zou hebben en zijn die weg ingeslagen. Daar hebben we geen spijt van, deze weg bestond uit tunnels door rosten, honderden meters diepe kloven, trappen en overal een adembenemend uitzicht. Bryce is definitely mijn favoriete park so far! Na vele selfies en fotostops begonnen we aan het klimmen. Wat het extra spannend maakte was dat de lucht er dreigend uit begon te zien en natuurlijk lokte een nat pak niet erg:-) Na een flinke klim waren we boven en hoorden we het onweer naderen. In Bryce onweert het bijna iedere middag en moet je voor je veiligheid zorgen dat zodra je de eerste donderslag hoort, je binnen 20 minuten ergens binnen bent want dan barst de bui los. We haalden het net in flink tempo om in 20 minuten terug bij de auto te zijn. Er zijn deze dag een aantal flinke buien gevallen. Met de auto hebben we nog vele fotostops gemaakt. We hebben het visitors center bezocht, waar we door een film en een museum meer leerden over de inwoners van Bryce in de natuur. Ook hebben we een soort houten cowboy dorp gevonden waar allerlei toeristische winkels en restaurants zaten. Daar hebben we even wat gegeten. Erna zijn we onderweg nog gestopt bij een punt waar een waterval zou zijn na een kleine wandeling. Het was meer een wildwaterbaan, maar zeker weer een mooie wandeling tussen de terra cotta kleurige rotsen. Helaas hebben de bergleeuwen en de zwarte beer zich niet aan ons laten zien, gelukkig waren er wel weer vele mini chipmunks en zagen we nog een hert tijdens het wandelen.
Vanwege de buien en onze vermoeide voeten hebben we een relaxte hotelkamer avond ingelast. De kids snakten naar wifi:-) Tessa heeft lekker muziek zitten downloaden voor morgen in de auto en mick heeft wat filmpjes zitten kijken. Nico heeft zich vast goed georiënteerd op de route voor morgen en ik ben weer eens heerlijk in bad geweest...daar knapt een mens van op:-)

• 14 Augustus 2015 - 08:24

Ivonne:

Wauw! Ziet er super mooi uit.
    Geniet lekker daar!
    Lijkt me toch een beetje griezelig op zo'n plek als de onweer uitbreekt.
    fijn dat jullie het zo naar je zin hebben.

• 14 Augustus 2015 - 08:43

Esther:

Indrukwekkend hoor!
    Wij gaan komende 3 dagen ook op pad hier in NL naar zee. Het zullen vast niet van die adembenemende kiekjes worden, maar zeker net zo gezellig :) Veel liefs van ons voor jullie en hopelijk koelt het ook een beetje af door de regenbuien. Esther

• 15 Augustus 2015 - 01:25

Marc:

Hey hoi daar ben ik weer! Ik heb net even jullie laatste 3 blogs gelezen. We liepen hier op Mallorca een beetje achter... Even niet iedere dag online is ook relaxed. Dat waren weer een boel leuke ervaringen! Het spektakel in Vegas en de idd prachtige natuur van Bryce Canyon. Echt mooi daar zeg! Zeker door de mooie warme kleur. Leuk die contrasten. De natuurparken en het typisch Amerikaanse show leven in Vegas!
    Gaat het weer met je rug Nico?! Blijft toch een zwakke plek hè!
    Het is tegenwoordig erg in om je eigen sportmasseur in te vliegen voor een behandeling... Haha, ik zie het ticket wel binnenkomen. Je hebt m'n e-mailadres... Ik kom je graag even ter plekke masseren :-)
    Mallorca - Californië no problem.
    Groetjes van ons 3e uit Spanje aan jullie 4e in The States!
    Have fun!
    Adios