Grand canyon - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van Familie Buzing - WaarBenJij.nu Grand canyon - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van Familie Buzing - WaarBenJij.nu

Grand canyon

Door: Suus

Blijf op de hoogte en volg Familie

16 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Grand Canyon Village

Gisteren zijn we afgereisd naar de grand canyon. Een rit van 5 a 6 uur. We zouden het in nederland een heel eind hebben gevonden, maar hier kijken we er toch wat anders tegen aan. In deze hitte (80 - 100 F) is het nl goed toeven in de auto. Je ziet van alles en zit heerlijk koel. Af en toe stoppen we bij een tankstation om de auto en ons zelf bij te tanken.
Gaaf was onderweg een kudde rennende paarden die opgejaagd werden door twee indianen. (ik dacht dat dat alleen in films gebeurde:-)
Met de wijdse uitzichten hier kun je goed zien waar het regent. Onderweg zagen we op drie plaatsen hoog in de bergen flinke regenbuien en zelfs onweer, terwijl we zelf nog in zonnig gebied reden.
Vlak bij ons hotel midden in grand canyon zagen we in de berm twee herten, deze keer met gewei rondlopen....dat blijft geweldig! Even later twijfelden we of we gieren zagen wegvliegen, maar na een bezoek aan het visitors center wisten we dat dat drie condors geweest moesten zijn.
Minder prettig vind ik persoonlijk dat er hier ook spinnen, reptielen, slangen en gieren ronddwalen. Maar tot op heden hebben ze zich gelukkig nog niet laten zien.
We hebben een prettig hotel, helaas geen zwembad hier ivm het water wat hier schaars is. We kunnen voor het eerst deze vakantie met open ramen slapen. We kijken uit op een bos en vanochtend liep er bij het ontwaken al een hert onder ons raam, wauw!
Vandaag hebben we een wandeling gemaakt bij bright angel trail. We zijn een eind afgedaald de canyon in, vroeg in de ochtend. (gelukkig had ik Nico 4:15 opstaan uit zijn hoofd kunnen praten, het blijft immers vakantie:-)
Met een shuttle bus hebben we vele stops gemaakt aan de south rim, allemaal erg mooi. We houden nu even siësta op onze kamer en gaan dan een hapje eten en vanavond de zonsondergang bij mather point bekijken. Voor morgenvroeg staat de helikoptervlucht op het programma, dat moet geweldig zijn!!!

• 17 Augustus 2015 - 07:26

Ivon:

Spinnen reptielen en slangen....brrrrr...maar gelukkig is jouw man erbij en die beschermt jullie vast met liefde. Fijn dat jullie zo genieten.
    Lijkt me super de geand canyon van boven te zien.
    Dikke knuffel voor jullie 4e.

• 17 Augustus 2015 - 08:05

Jackeline:

Hoi

Ben het met je eens dat die spinnen en reptielen niet hoeven van mij....
    Het klikt weer geweldig de grand canyon!
    Met iets betere temperaturen, das heel fijn!
    Hier zijn de temperaturen ook iets beter (B)

• 17 Augustus 2015 - 18:58

M&M: