Grand Canyon vervolgd & San Diego - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Familie Buzing - WaarBenJij.nu Grand Canyon vervolgd & San Diego - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Familie Buzing - WaarBenJij.nu

Grand Canyon vervolgd & San Diego

Door: Nico

Blijf op de hoogte en volg Familie

19 Augustus 2015 | Verenigde Staten, San Diego

Tjonge de tijd vliegt echt voorbij....door gebrekkige WiFi nu pas weer even een update.
Gisteren hebben we een geweldige start gehad van de dag met een vroege helikoptervlucht over de grand canyon. We zaten met z'n zessen in de heli, 2 fransozen vulden ons gezelschap aan.
Suus had de mazzel om voorin te mogen zitten naast de piloot, een ereplaats! Maar ook achterin was het een onvergetelijke belevenis. Je krijgt een mooie indruk van de immense afmetingen van de canyon, met natuurlijk veel mooie vergezichten.
De hele canyon is maar liefst 450km lang en gemiddeld 1.6km diep. Met de heli staken we dwars over en weer terug, al laag scherend over de boomtoppen.
We kregen een headset op die de herrie wat onderdrukte en konden met elkaar praten, dat was erg leuk!
Eenmaal terug op de grond hebben we bij de mac even lekker wat Amerikaanse pancakes uitgeprobeerd, dat was er nog niet van gekomen, we genoten lekker na van ons avontuur!
Onderweg naar het vliegveld kwamen we nog meer herten tegen, een hele familie maar liefst vlak langs de weg zo’n 14 ongeveer. Ook dat blijft bijzonder om te zien.

's middags zijn we afgereisd naar Williams, waar we een kamer hadden geboekt in een treinwagon. Erg origineel & een leuke ervaring. Onderweg zagen we overigens regelmatig zo'n wervelwindje in het landschap....net als in de film! Heel grappig om te zien.

's middags bij het hotel (nou ja, eigenlijk meer een trailerpark deze keer) liepen we naar de receptie en zagen iets wegvliegen, leek wel een grote sprinkhaan. Maar we konden het volgen en bovenin de boom langs de receptie zat dus een kolibrie, nog nooit gezien in levende lijve. Bleek even later toen ik binnen stond dat er 2 voedersilo's hingen en de kolibries vlogen af en aan. Wat een mooi schouwspel.

's Avonds genoten we van een straat theater show met 4 cowboys & een hoop losse flodders. Lekker harde knallen! Het was leuk om te zien, erg sfeervol. Het was midden op straat, op route 66 zelfs! Er waren veel gezellige winkeltjes & terrasjes te bewonderen allemaal natuurlijk in het thema van route 66. Super om te zien!

Vandaag zijn we op tijd opgestaan om de lange & verre rit naar San Diego te doen...500 mijl oftewel 800km. Een heel eind, maar zonder problemen bij het hotel aangekomen tegen 17:30u. Onderweg veel dorre gebieden gezien, niet bijzonder mooi maar wel heel uitgestrekt. De temperatuur liep op tot ruim 42 graden...wat een oven!

De kids hebben vanavond nog even lekker genoten van het zwembad hier bij het hotel, klein maar mooi, inclusief verwarmd (jaja zelfs met 30+ graden buiten.....) bubbelbad.

• 19 Augustus 2015 - 09:21

Esther:

Een reis vol bijzondere evenementen. Om nooit te vergeten!
    Echt mooi die foto vanuit de lucht. Zo'n bijzondere slaapplek lijkt me helemaal geweldig.
    Heel veel plezier vandaag!
    Groetjes, Es

• 20 Augustus 2015 - 01:06

Marc:

Ola, hier Mallorca weer! Net even op deze zwoele nacht (01.00 uur) op ons terras jullie laatste 3 blogs gelezen. Je maakt wat mee in een dag of 5 hè! Gaaf hoor. Die helicoptervlucht boven de Grand Canyon is fantastisch zeg! Monument valley ook erg bijzonder. Vreemde uitstekende rotsformaties. Blijft vreemd. Nu San Diego. Zoals ik je al app-te Nico heb ik geen direct beeld bij die stad van tv, film of vakantiefoto's van vrienden of collega's, maar zoals je al app-te een erg mooie stad dus. Leuk allemaal. De natuur hebben jullie dacht ik nu achter je gelaten toch? LA komt natuurlijk nog... ook leuk om te zien, de wereld van film en the riche and famous. Geniet er nog van deze laatste dagen. Zeelst is straks weer ècht dorps vergeleken met de steden daar, maar ook leuk en gezellig Brabants :-)
    Groetjes van ons 3e! Adios.
    Marc, Renea & Bram